تحقیق نقش رنگ در پیکتوگرام

دسته بندي : علوم انسانی » گرافیک
دانلود تحقیق با موضوع نقش رنگ در پیکتوگرام،
در قالب word و در 120 صفحه قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
دنيايي كه ما آن را نظاره مي‌كنيم از دو عنصر مهم تجسمي تشكيل شده است. اين دوعنصر عبارتند از: فرم «شكل» و «رنگ»، كه هر كدام لازم وملزوم يكديگرند.
هر موجودي كه در اين دنيا به چشم مي‌خورد، ابتدا از لحاظ شكل و اندازه احساس مي‌گردد، سپس در حالي كه داراي پوششي از رنگ است مورد توجه قرار مي‌گيرد. در عين حال رنگ علامت مشخصة هر شيئي طبيعي است، چنانكه يك گل سرخ به خاطر رنگش از دور جلب توجه مي‌كند و نظر بيننده را به خود معطوف مي‌دارد و يك ميوة رنگي، با رنگش اعلام مي‌كند كه رسيده است يا نارس مي‌باشد. زماني كه به سطح فلزات نگاه مي‌كنيم، با توجه به رنگ آنها، مي‌توانيم جنس و حتي وزن آنها را احساس نمائيم.
هر وقت به رنگ قرمز آهن گداخته نظر مي‌اندازيم، به صورت طبيعي از لمس كردن آن خودداري مي‌نمائيم. رنگ قرمز كه نمايشگر رنگ آتش است، نمايانگر خون نيز هست، بنابر اين ملاحظه مي‌كنيم كه عنصر رنگ در دو مورد جداگانه، مفهوم و ارزش متفاوتي پيدا مي‌كند.
ملاحظه مي‌كنيم كه اهميت رنگ در زندگي انسان اگر بيش ازشكل وفرم نباشد، كمتر از آن نيست. معمولا در آموزشگاهها، از طريق آموزش هندسه و اندازه‌ها، توجه دانش‌آموزان را به شكل‌ها و فرم‌هاي طبيعت متوجه مي‌سازند. دربارة فرم‌هاي هندسي از جمله دايره، مربع، مثلث و روابط بين آنها آموزش‌هايي داده مي‌شود و حجم‌هاي هندسي مورد مطالعه قرار مي‌گيرند و تعادل و توازن شكل‌ها در نظر گرفته مي‌شوند، با اينكه با دانش «پرسپكتيو» آشنا مي‌گردند، و با سطح و حجم آشنايي به دست مي‌آورند. انسان براي بيان آنچه مي‌خواهد ابراز دارد، به گفتن يا نوشتن كلمات مي‌پردازد. زبان او آكنده از سمبولهاست. اما غالبا نشانه‌ها (Simbol) و صوري را نيز كه جنبة توصيفي دقيق ندارند به كار مي‌رود. برخي از اينها فقط علائم اختصاري يا سلسله‌اي از حروف اول كلماتند، مانند UN (شكل اختصاري United Nation) سازمان ملل متحد...
دسته بندی: علوم انسانی » گرافیک

تعداد مشاهده: 4950 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 120

حجم فایل:29,678 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 120 صفحه، قابل ویرایش.