تحقیق آشنایی با انواع مختلف پيچ ها

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
دانلود تحقیق با موضوع انواع مختلف پيچ ها،
در قالب word و در 40 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
در بيشتر واحدهاي صنعتي از پيچ ها براي سوار كردن و اتصال قطعات روي يكديگر و نيز تنظيم دستگاههاي صنعتي و يا جهت انتقال حركت استفاده مي شود. در كمتر دستگاهي است كه از پيچها استفاده نميشود بهمين دليل است كه اهميت آنها در صنعت بسيار زياد ميباشد. موارديكه از پيچها استفاده ميشود عبارتند از:
ماشينهاي ابزار، انواع گيره ها، وسائط نقليه، ابزرار و ادوات جنگي و كشتي ها، هواپيماها، ساختمانهاي فلزي، ميز و صندلي، ماشينهاي چاپ و ريسندگي و بافندگي.
تراشيدن پيچها بوسيله ماشين تراش و يا ساير دستگاههاي ديگري نيز صورت ميگيرد كه البته برحسب نوع دقت و اندازة آن در دستگاه مخصوص بخود تراشيده يا ساخته ميشوند.
شكل (142) تراشيدن پيچ را بوسيله ماشن تراش نشان ميدهد كه با داشتن مشخصات كامل پيچ و با در نظر گرفتن اصول پيچ تراشي و مراحل آن ميتوان آنرا تراشيد. ولي بطور كلي تراشيدن پيچ با ماشين تراش بدون شك يكي از مشكلترين عملياتي است كه انجام ميگيرد. منظور از تراشيدتن پيچ ايجاد شيار مارپيچي با فرم دندانه و زاويه مشخصي روي محيط استوانه اي ايجاد ميگردد ميباشد. علاوه بر آن نيز ميتوان همين عمل را در داخل سوراخهاي داخلي انجام داد.
شرح اجزاء مختلف پيچ و طريقه تراشيدن آنها:
قبل از اينكه به تراش پيچها اقدام نمائيم لازم است كه اجزاء مختلف آنرا بشناسيم براي اين منظور بطور خلاصه بشرح هر يك بصورت زير ميپردازيم.
1- قطر خارجي Mujor D – بزرگنرين قطر پيچ و يا مهره را قطر خارجي آن گويند كه عبارت است از اندازه سر دندانه تا سر دندانه مقابل كه آنرا با حرف OD نمايش ميدهند.
2- ارتفاع يا گودي دندانه Depth of T – ارتفاع دندانه عبارت است از فاصله قائم ميان سر دندانه تا ته دندانه پيچ كه آنرا با علامت h مشخص مينمايند.
3- قطر داخلي Minor D كه كوچكترين قطر پيچ و يا مهره را قطر داخلي گويند كه اندازه آن عبارت است از فاصله ته دندانه تا ته دندانه مقابل آن يا بعبارت ديگر برابر است با تفاضل قطر بزرگ دو برابر ارتفاع دندانه كه با حرف I نشان ميدهند. شكل (143) اجزاء مختلف پيچ را نشان ميدهد ...

دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 7449 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:66 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 40 صفحه، قابل ویرایش.