تحقیق صبر زرد از گیاهانی قبل از میلاد

دسته بندي : عمومی » صنایع غذایی
دانلود تحقیق با موضوع صبر زرد از گیاهانی قبل از میلاد،
در قالب word و در 6 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
صبر زرد یکی از گیاهانی است که قبل از میلاد مورد مصرف مردم بوده است . کلئوپاترا ملکه مصر پوست خود را هر روزه با آن ماساژ می داد که از شر آتاب مصر در امان باشد وحتی مصریان آنرا برای مومیائی مدرگان خود بکار می بردند . در کتاب مقدس هم این گیاه بکرات آمده است .
صبر زرد فاقد ساقه بوده و لی برگهای آن دراز و تا ارتفاع ۳۰ سانتیمتر می رسد . گلهای این گیاه برنگ زرد می باشد که در انتهای ساقه ای که از وسط برگها خارج می شود می روید .
فواید
 ۱)تقویت کننده بدن است
۲)یبوست را برطرف می کند و روده ها را تمیز می کند
۳)برای معالجه آسم مفید است
۴)سوء هاضمه را برطرف می کند
۵)در معالجه صرع مفید است
۶)اثر ضد کرم درد
۷)خون را تصفیه می کند
صبر زرد اگر به اندازه مصرف شود خطری ندارد ولی مقدر زیاد آن باعث اسهال خونی می شود ضمنا زنان شیرده نباید از آن استفاده کنند زیرا صبر زرد از طریق شیر ودر بدن طفل می شود و ایجاد اسهال می کند . این گیاه نیز برای زنان حامله خوب نیست زیرا ممکن است باعث سقط جنین شود.
طرز استفاده
 از دیرباز به‌عنوان ملینی قوی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. چنانکه صمغ این گیاه برای رفع مقطعی یبوست‌های مزمن به‌کار می‌رود. به‌علت تلخی بسیار زیاد این ماده پودر صمغ این گیاه را با مقداری جوش‌شیرین داخل کپسول خالی ریخته و تا روزی دو کپسول را برای مدت درمانی کوتاهی می‌توان به‌کار برد. اثر مسهلی آن به کندی ظاهر می‌شود یعنی از ۵ تا ۶ ساعت و اغلب بعد از ۲۴ ساعت بروز می‌کند و اولین آثار آن تعداد دفع و سهولت تخلیه است. چون در طب سنتی ایران پاک‌سازی روده‌ها از ارکان مهم سلامتی است و این رو حکما به این گیاه توجه ویژه‌ای داشته‌اند. از خواص دیگر این گیاه هدایت خون به قسمت انتهائی بدن و لگن است، از این رو هم در باز کردن قاعدگی‌هائی که مدت‌های طولانی متوقف مانده اثرات بسیار مفیدی دارد و هم برای بیماری صرع مفید می‌باشد. صبر زرد رفع‌کننده برخی اختلالات کبدی، بازکننده انسدادهای کبدی و محرک ترشح صفرا می‌باشد. همچنین می‌تواند مواد زائد را از قسمت‌های مختلف بدن جذب کرده و دفع نماید که این اثر خود باعث پاک‌سازی خون، طراوت، شادابی و شفافیت رنگ پوست و احساس نشاط می‌شود و همچنین سرفه را تسکین می‌دهد. صبرزرد در برطرف کردن یرقان، مفید و یکی از داروهای تقویت معده می‌باشد.
دسته بندی: عمومی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 808 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 6

حجم فایل:135 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 6 صفحه، قابل ویرایش.