تحقیق خاكشير گياهی علفي يكساله يا دو ساله

دسته بندي : عمومی » صنایع غذایی
دانلود تحقیق با موضوع خاكشير گياهی علفي يكساله يا دو ساله،
در قالب word و در 8 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
خاكشير گياهي است علفي يكساله يا دو ساله كه ارتفاع ساقه آن تا يك متر نيز مي رسد پائين گياه كرك دراست در حاليكه بالاي آن بدون كرك مي باشد . 
تخم اين گياه كه همان خاكشير است ريز و كمي دراز و معمولا به دو رنگ وجود دارد يكي از آنها قرمز كه داراي طعم كمي تلخ است و ديگري برنگ قرمز تيره مي باشد .
تركيبات شيميايي:
خاكشير داراي تعدادي اسيد چرب مانند اسيد لينوئيك ،‌اسيد لينولنيك ، اسيد اولئيك ،‌اسيد پالمتيك و اسيد استئاريك مي باشد . ضمنا در خاكشير اسانس روغن فراري وجود دارد كه داراي مواد بنزيل و ايزوسيانات است 
خواص داروئي:
خاكشير از نظر طب قديم ايران گرم و تر است .
1)التيام دهنده زخم و جراحات است .
2)جوشانده خاكشير براي رفع اسهال هاي ساده و رفع ترشحات زنانگي مفيد است .
طرز استفاده: 
به مبحث نسخه پيچي گياهان دارويي براي بيماري مورد نظر مراجعه نماييد
مضرات : 
بعضي از افراد هنگاميكه خاكشير مي خورند ممكن است سردرد بگيرند اينگونه شاخاص بايد خاكشير را با كتيرا بخورند .
داخل آشپزخانه همه ما ایرانی‌ها، یک شیشه خاکشیر هست که وقتی گرمازده می‌شویم، مادرانمان با درست کردن یک شربت خنک، ما را از گرمای شدید تابستان، نجات می‌دهند. شاید فکر کنید که این دانه‌های ریز و قهوه‌ای، فقط برای خنک شدن بدن استفاده می‌شوند، اما جالب است که بدانید، خواص خاکشیر، بیشتر از این حرف‌هاست. در ادامه به بررسی فواید خاکشیر می‌پردازیم.
خاکشیر چیست؟
خاکشیر را می‌توان در دشت‌ها و کوهستان‌ها، پیدا کرد. این گیاه که در گویش عامیانه، به آن خاکشی هم می‌گویند، یک گیاه از دسته شب بویان است و در دو رنگ قرمز و قهوه‌ای، رشد می‌کند. اگر رنگ قرمز آن را مصرف کرده باشید، متوجه تلخی طعم آن شده‌اید. از نظر ارزش غذایی باید گفت، هیچ‌گونه کالری و فیبری ندارد، فقط ۳۳ گرم چربی و ۲۸ گرم پروتئین در آن نهفته است.
با توجه به اینکه این دانه را برای رفع گرمازدگی استفاده می‌کنیم، پس مشخص است که طبع سرد و تر دارد. برای همین یک راه حل بسیار خوب برای کاهش دمای بدن و خنک شدن، مخصوصاً در روزهای گرم تابستان است. به همین جهت، مصرف آن به افراد توصیه می‌شود.
دسته بندی: عمومی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 726 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 8

حجم فایل:361 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 8 صفحه، قابل ویرایش.